Pages

Subscribe:

16 Oktober, 2013

[hang nadim] Anggota polis maut selepas pulang beraya.....شرطيا قتل بعد عودته الفرحه.....ALFATIHAH

Policeman killed after returning joyous   شرطيا قتل بعد عودته الفرح ه   警察打死后返回欢乐


KEADAAN dua kereta dan mangsa yang terlibat dalam kemalangan maut di Batu 12, Jalan Bakri-Air Hitam, Muar, Johor, malam kelmarin.
MUAR 16 Okt. - Seorang anggota polis terbunuh dalam kemalangan di Batu 12, Jalan Bakri-Air Hitam dekat sini ketika dalam perjalanan pulang ke tempat kursus selepas menyambut Aidiladha di kampungnya di Batu Pahat malam tadi.
Dalam insiden kira-kira pukul 10 malam itu, mangsa, Konstabel Mohd. Ishak Morhasham, 26, dari Ibu Pejabat Polis Daerah Tumpat, Kelantan, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.
Difahamkan, mangsa dalam perjalanan pulang ke Maktab Teknik Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Batu 5, Bakri dekat sini, untuk menyambung kursus yang diikuti di maktab itu sejak beberapa bulan lalu.
Sebelum ini, mangsa dikatakan pulang bercuti menyambut Aidiladha bersama keluarganya di Taman Jorak Senawi, Tongkang Pechah, Batu Pahat.
Namun malangnya apabila tiba di tempat kejadian, kereta Honda Civic dipandunya hilang kawalan dan bertembung dengan sebuah kereta jenis Toyota dari arah Muar menghala ke Yong Peng, Batu Pahat.
Rempuhan kuat menyebabkan dua kenderaan terbabit terbabas ke bahu jalan.
Orang awam yang membantu mengeluarkan Mohd. Ishak mendapati mangsa sudah pun meninggal dunia di tempat kejadian.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Supritendan Sahadan Jaafar ketika dihubungi memberitahu, mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk bedah siasat manakala seorang pemandu kereta lain yang turut cedera dimasukkan ke hospital sama untuk rawatan.
"Saksi kejadian diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran untuk memberi maklumat bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131017/je_02/Anggota-polis-
maut-selepas-pulang-beraya#ixzz2hvaZxttf
© Utusan Melayu (M) Bhd 


Three begets death crash

Tiga beranak maut nahas


PERODUA Alza yang terlibat dalam kemalangan di Kilometer 49.0, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak dekat Bukit Tinggi, Bentong, semalam.
BENTONG 16 Okt. - Kegembiraan suami isteri anggota tentera dan anak perempuan mereka meraikan Hari Raya Aidiladha bersama keluarga di kampung semalam, bertukar tragedi apabila mereka maut dalam kemalangan di Kilometer 49.0, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak dekat Bukit Tinggi di sini hari ini.
Kemalangan ngeri itu berlaku pukul 6.50 pagi ketika mangsa, Jiman Raup, 32, bersama isteri, Nik Zaieyahaliza Ya, 29, dan anaknya, Nurul Damia, 2, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di ibu negara dari Terengganu.
Tiba di tempat kejadian, kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza dinaiki tiga beranak itu tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah lori tangki yang datang dari arah Raub, Pahang.
Ketua Polis Daerah, Supritendan Mansor Mohd. Noor berkata, ketiga-tiga mangsa maut di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah di badan dan kepala.
"Semasa kejadian, suami isteri terbabit yang bertugas di Cawangan Sumber Manusia, Markas Tentera Darat, Kementerian Pertahanan (Kementah) di Kuala Lumpur dalam perjalanan dari Terengganu menuju ke ibu negara.
"Kenderaan dipandu oleh Jiman dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas merempuh pembahagi jalan dan melambung memasuki laluan bertentangan lalu bertembung dengan sebuah lori tangki," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Bentong di sini hari ini.
Beliau berkata, dalam kejadian itu, pemandu lori tangki dikenali sebagai Abdul Rahman, 38, tidak mengalami sebarang kecederaan.
Menurutnya, semasa kemalangan, cuaca dalam keadaan baik dan permukaan jalan raya juga kering.
Katanya, mayat tiga beranak itu telah dihantar Hospital Bentong untuk dibedah siasat.
"Punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan dan polis menyiasat kes ini di bawah Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131017/je_01/Tiga-beranak-maut-nahas#ixzz2hvf2jPNi
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.