Pages

Subscribe:

22 September, 2012

Suara hati Dr. Mahathir :
"Jangan bersedih dan bersimpati dengan saya. Bersimpatilah dan bersedihlah dengan diri sendiri, dengan anak cucu yang akan alami masa depan yang gelap kerana kita tamak dan begitu benci kepada bangsa dan pemerintahan oleh kita sendiri.." Sumber Mingguan Malaysia, Ahad 23 September 2012 m/s:6 Hadi puji perhimpunan gabungan UMNO - PAS ALOR SETAR 22 Sept. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memuji perhimpunan anjuran Pas dan UMNO bagi membantah penghinaan ke atas Nabi Muhammad SAW di ibu kota jumaat lalu Sambil menyifatkan perhimpunan itu sebagai tepat pada masanya, beliau menegaskan, ia bukan sahaja mencapai matlamat menyampaikan mesej bantahan tetapi berjaya dianjurkan secara aman tanpa sebarang pergaduhan atau rusuhan. Abdul Hadi turut menyeru umat Islam tanpa mengira fahaman politik terus bersatu hati mengecam pihak yang melakukan penghinaan seperti itu dan pada masa sama mengelakkan sebarang tindakan melampau atau mencetuskan huru-hara. "Saya gembira kerana perhimpunan yang diadakan ini menunjukkan kesopanan yang dituntut dalam Islam. Kemarahan kita ada batasannya, tidak boleh melampau. p/s : dalam bab ni semua boleh bersatu.. tapi dalam bab ideologi politik aiiii ntah laaa.... LAIN CERITA DARI FACE BOOK UNTUK AHLI PERSATUAN BEKAS POLIS USAH MELENTING.....HAYATI LAGU ILHAM PUJANGGA..... Ishak Mohamed Pak Majid kalau ada masa mai la turun ke pej PBPM Caw Sg Petani ,boleh la kita berkenalan dan kita bersembang pasal fakta Yesterday at 2:14am · Like Ex-polis Negeri Sembilan kenapa ab majid osman tak jawab ulasan hj hussin, buktikanlah apa yg hang tau berkaitan shafie jgn cuba lindungi penjenayah. sbb perbuatan itu boleh menyebabkaan amalan anda terhapus. Husin Mohamad Terpanggil saya nak tanya sdra Ab MO, Tolong tunjukkan pengiktirafan Perentah mahkamah dan ROS terhadap kepimpinan Shafie Bakri, apa yang kami faham mahkamah suruh buat mesyuarat bersama kumpulan Nazaruddin dgn sbb itu KSU KDN adakan mesyuarat J3P pd 9 mac 2010 dan salurkan RM600K wang rakyat kadlm akaun pbpm shafie bakri utk menjalankan Pemutihan, Pemilihan ( Peringkat cawangan/ negeri ) dan Perhimpunan Agung bersama2 kumpulan Nazaruddin, tapi apa yg berlaku, shafie gunakan wang itu buat jamuan makan malam dan road show seluruh negara mengistiharkan dirinya Presiden. Seterusnya syabas diucapkan kpd sdr kini telah banyak menumpukan sisa2 hidup dgn membuat ibadad, malangnya ada sedikit lagi titik hitam yg perlu dibuang dgn tuduhan sdr terhadap 2 ahli yg kena lokap konon nya melakukan kesalahan sek 420 ( Pecah Amanah ) sedangkan ahli tersebut memohon sumbangan utk mengaadakan Majlis Jamuan Makan Malam dan pengadu memberitahu ada org suruh dia buat repot. Siapa yg suruh ? hanya Allah S.W.T yg maha mengetahui. Untuk mengetahui benar atau tidak, jujur atau tidak, amanah atau tidak shafie bakri sdr tak perlu tanya saya. sdra tanya En Mohd Hanafiah dan Prof Dr Hassan yg baru2 ini telah buat repot Polis keatas shafie. Ishak Mohamed Pak Majid kalau ada masa mai la turun ke pej PBPM Caw Sg Petani ,boleh la kita berkenalan dan kita bersembang pasal fakta Ex-polis Negeri Sembilan kenapa ab majid osman tak jawab ulasan hj hussin, buktikanlah apa yg hang tau berkaitan shafie jgn cuba lindungi penjenayah. sbb perbuatan itu boleh menyebabkaan amalan anda terhapus. 9 hours ago · Unlike · 1 Ab Majid Othman Saya tidak lindungi sesiapa saya mematuhi arahan mahkamah dan ROS laksana tanggunggung jawab usah pertikaikan orang Persatuan tetap berjalan kenapa kita kaitkan orang dengan memburukan orang apa faedah kita sebagai orang islam pastikan persahabatan dan pemikiran dan akhlak ikut kehendak Islam kalau betul orang tersebut melakukukan apa yang di katakan kenama mahkamah tidak menghukum mereka.....ALLAH melihat apa yang anda buat.....rujuk sendiri ke mahkamah Tinggi dan ROS nanti saya bagi kata saya penipu saya sendiri rujuk kepada ROS dan Mahkamah Tinggi apa yang kita cakap buktikan sendiri....saya tak akan dengar mana-mana hanya ikut keputusan.....kenapa kita sengkita.....harap Pak Husin rujuk sendiri......Insya Allah terjawab kebenarannya jangan menarik saya menyokong sebab nanti Di Akhirat sendiri akan jawap apa yang kita usahakan......Wallahuaklam...... 36 minutes ago · Like Ab Majid Othman Ex Polis NS kenapa sengketa orang kampung sendiri mahu libatkan orang lain selesaikan di NS saya mohon maaf kalau saya menyebabkan orang lain duka cita dan saya maafkan oranglainyang salah anggap dengan saya....pilihlah sendiri memutuskan silaturahim anatara Ahli/memecah belah orang melayu Islam yang majoriti dalam persatuan ini .....jangan libatkan saya atau benci saya saya akan tulis apa yan sebenar bukan pembohongan......yang banyak komplen dalam persatuan bukan Ahli yang sah dan bukan bekas anggota Polis biarlah asalkan mereka bahagia saya tak marah tapi ingat kan Allah melihat apa yang kita buat......mari kita bersama memikirka satu formula yang sebenar bagi membina semula dengan secara baik mengit landasan Islam bukan fitnah memfitnah .....tuduh menuduh....memburukan orang lain.....kalau tahu seseorang tu melakukan kesalahan buat repot Polis dapatkan Baocer dan Slip Bank siapa tanda tangan.....ini heboh semua Akhbar termasuk Harakah dan keadilan.....apa faedah hanya membuka pekung di dada dari Pesara Polis yang dulu pengamal undang-undang lepas bersara jadi bengong.....Wallahuaklam....maaf jika keterlaluan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.