Pages

Subscribe:

18 April, 2011

[hang nadim] Untuk Pok Nik,Islam...Macam mana.....Kalau masuk PAS masuk Syurga.....ada hadis ke ,sebelum tahun 1952 ..... semua PEKEMBAR macam mana ??

PAS..... GAGAL..... SEGAGAL-GAGALNYA.....!!!!

Mesti Baca Fakta yang menarik nih tambahkan pengetahuan untuk berguna masa depan:

Sejarah membuktikan bahawa PAS seringkali bertindak diluar kelaziman atau dalam bahasa Inggerisnya.. mainstream. Dalam terminologi Anwar Ibrahim.. LUAR TABIEE..!!!!

Tatkala Almarhum Tunku Abd Rahman dengan dokongan UMNO, seluruh umat Melayu Islam dan Raja-Raja Melayu berusaha menuntut kemerdekaan 1957 tanpa tumpah darah, PAS menentang sehabis-habisnya dengan alasan ‘kemerdekaan’ tajaan British yang diberi dalam dulang perak hanyalah lanjutan dari gagasan ‘kolonialisasi penjajah'.

Bila usaha menubuhkan Malaysia dengan menggabungkan Sabah dan Sarawak dengan aturan pungutan suara yang dikelolakan oleh Lord Cobbold 1963, PAS bersekongkol dengan Indonesia dengan kempen Ganyang Malaysia.

Apabila Revolusi Islam Iran 1979 berjaya, PAS mengimpikan perkara yang sama berlaku di Malaysia. Jika tidak upaya dengan kaedah demokrasi melalui angkat senjata pun mereka sanggup laksanakan. Daulah Islamiyah palsu yang mereka taja atas fatwa tok Guru telah menyebabkan peperangan sesama Islam dilancarkan, Peristiwa Memali 1985, kejadian di Lubuk Merbau, dan banyak lagi siri mobokrasi yang dijulang PAS dijayakan.

Puncanya kerana taksub assobiyah melampau dan tarbiyah yang diindokrinkan ke atas ahlinya. Segalanya halal bagi mereka, haram bagi orang lain. Raja melayu yang menjaga hal-ehwal agama Islam sekalipun sanggup mereka sembah derhaka sepertimana kelakuan beruk-beruk mengila di atas jalanraya tatkala BN ditakdirkan ALLAH S.W.T kembali memerintah Perak pada tahun 2009.

Lebih malang metodologi politik Islam yang bersandarkan ‘amal maaruf, nahi mungkar’ gagal mereka praktikkan di dalam jemaah mereka sendiri. Sebab itulah insan seperti Anwar, Kit Siang, Karpal Singh, Guan Eng mendapat tempat dihati, disayangi segenap segi... termasuk ADUN atau AHLI PARLIMEN PAS kaki mempuki bini orang, kaki menfitnah, beruk sarkas, kaki kacau ketenteramaan awam mereka lindungi dan sanjungi. Walhal kalangan golongan itu adalah spesis anasir Yahudi, dan anti Islam dan Melayu hakiki. Namun, kenapa PAS sanggup bersekongkol???? Puncanya hanya satu.. kuasa politik... dan usaha melindungi kemaluan dan 'kealiman mereka kununnya....'

Terjemahan tindakan ini telah pun difatwakan oleh TOK GURU ciptaan mereka, Nik Aziz, bahawa ‘jika syaitan sekalipun sanggup bekerjasama untuk mencapai cita-cita politik PAS', mereka sanggup dan rela.

Lantaran itu, bidaah dan kepercayaan tahyul bahawa PAS adalah gerakan Islam yang bermatlamat menubuhkan daulah Islamiyah, laksanakan hudud dan jamin keadilan berdasarkan kaedah ‘deen Islam’ wajar dibuang jauh-jauh dari sudut hati kita.

Bukti dan paparan contoh budaya PAS tidak lain hanya menggalakkan perkara berikut:
a. Permusuhan sesama Islam
b. Kacau ganggu di kalangan masyarakat
c. Kecelaruan hidup beragama di kalangan komuniti
d. Meruntuh institusi keluarga, masyarakat dan Negara melalui rekayasa fitnah dan perihal mengaibkan orang, pemimpin setiap masa dan disetiap ketika..
e. Berbohong sepanjang masa dengan medium ayat suci Al-quran dan hadis Nabi dijadikan sandaran.
f. Beraja dimata dan bersultan dihati dengan menutupi dosa dan salahlaku mereka dengan imej luaran berteraskan Islam, walhal inilah sikap munafik dan hiupokrit paling besar sepertimana kelakuan Abdullah ibni Sabak dan Ubai bin Kaab.

Kesemua amalan sebati yang menjadi tunjang gerakan PAS jika diteliti dari a-f adalah tindakan yang jelas bercanggah dengan prinsip asas ajaran Islam atau ‘the fundamental of Islamic teaching’.

Lantaran itulah untuk menjadi insan bertaqwa, baik atau alim, tidak perlu menjadi jemaah PAS, ukuran kealiman atau ketaqwaan insan tidak pernah diukur berdasarkan keahlian di dalam parti.

Jika mahu melakukan kebaikan, kebajikan dengan ganjaran pahala yang setimpal juga tidak perlu mendaftar diri atau menyokong PAS, kerana tidak tertulis dalam mana-mana nas atau dalil yang menyatakan jika menjadi ahli PAS atau menyokong PAS dan membuat kebaikan seperti sedekah ganjaran pahalanya 700 kali ganda berbanding umat Islam diluar PAS.

Jika Islam itu deen yang lojik, hatta fakta sains yang betul sekalipun sama sekali tidak bercanggah dengan penjelasan yang telah dikemukakan di dalam kitab suci Al-Quran, maka secara lojiknya PAS adalah anti-lojik.. Dan golongan lembu goyim yang menyokong PAS adalah mereka yang mengkhianati ‘akal minda’ yang dianugerahkan Allah s.w.t. Disebabkan bersedia untuk diperbodohkan dengan perkara-perkara yang tidak rasional dan lojik sepertimana yang sering ditarbiyahkan oleh PAS.

Tidak perlu pergi jauh, jika imam besar seperti Hambali, Shafie, Maliki dan Hanafi berpesan kepada anak murid mereka, ‘jangan bertaklid buta dengan hukum hakam yang imam berkenaan keluarkan berkaitan soal muamalah dan jika ada pandangan lain berdasarkan nas, sumber Al-Quran dan hadis Nabi s.a.w yang boleh menolak hujah mereka, maka balingkan sahaja kitab karangan mereka itu ke dinding', namun realitinya di kalangan PAS, hanya dengan satu kata atau ayat Tok Guru yang diangkat oleh puak-puak lembu mereka sendiri, maka langsung dipegang dan diikut sebagai fatwa dan hukum sampai mati. Walhal guru mereka itu hanyalah insan biasa, bukan pun wali, nabi atau para sahabat nabi. Barang tentu ada salah silap, permainan emosi dan kacau ganggu fikiran yang boleh menyebabkan hukum hakam yang dilontarkan dicabar dan dibahas secara juzuk keilmuan..

Dan hakikatnya dalam soal dakwah Islam, gerakan Islam PAS sendiri kian bercelaru dan gagal untuk menangani kemelut umat malah menambahkan lagi ketidaksejahteraan dalam masayarakat, PAS turut gagal apabila diuji Allah s.w.t dengan kuasa pemerintahan.

Jika Umar Al-Khattab, meronda melihat nasib rakyat dan umat Islam untuk dibantu sedaya mungkin, namun Azizan Al-Atap, MB Kedah memilih untuk tidur nyenyak bertilamkan tilam empuk dan bantal gebu dengan hatinya terus bermimpi.. "apa nak jadi kat rakyat pun biaq pi la, aku buat hutang, lepas ni BN bayaq hutang”.

Jika para sahabat Nabi dahulu berjuang, ikhlas dan jujur dalam amanah yang diberikan, namun pimpinan PAS di Kedah bersedia melakukan apa sahaja kerja khianat, penipuan asalkan kuasa pemerintahan dapat mereka pertahankan. Islam tidak lagi meniti dibibir, yang menjadi bahan zikir puak lembu goyim PAS adalah… ’balak.. balak.. mana balak.. pasir-pasir.. angkut pasir… kuari-kuari.. kita curi.. duit GLC.. mari.. sini’.

Dan lebih malang… kesederhanaan yang dulunya menjadi tipikal budaya PAS, setelah beroleh kuasa, kemewahan, lagak nan sombong jadi pilihan.. benarlah kata pepatah.. sekali air bah.. sekali pantai berubah..

Lebih bobrok.. segala kerja mungkar ini ditutupi dengan madah berhelah, alas an demi alas an, propaganda dan pembohongan yang diarahkan untuk dilaksanakan oleh si bahlol dan samdol seperti individu yang berjawatan SETPOL MB, Barisan EXCO dan puak PEMUDA PAS yang diajar dengan prinsip Vladimir Lenin, ‘THE BEST REVOLUTIONARY IS THE YOUTH WITHOUT MORAL’.

Justeru memerangi golongan ini adalah wajib, menyanggah pembohongan mereka adalah kewajipan, menentang dan menghancurkan mereka mesti disematkan didalam hati dan perasaan.. Sebabnya PAS lebih banyak memalukan Islam dan umatnya berbanding menjulang Islam, syiar dan syariatnya…

Tidak perlu gusar dan gentar menentang puak lembu goyim ini, mereka ibarat hantu hijau, hanya berani bila ramai, tetapi kecut telur dan kemaluan mereka bila bersemuka.. Mereka lebih banyak auta dan suka buat kacau berbanding mendamaikan situasi jika berlakunya kacau bilau..

Mereka ini.. PAS.. kita boleh katakan sebagai GAGAL-SEGAGAL.. GAGALNYA… Dan peri mustahak yang wajib ditanamkan dalam akal minda umat Islam, ‘jangan bermimpi untuk kesyurga hanya dengan sertai PAS, akan tetapi sentiasalah beristighfar andai menyertai jemaaah ini, mudah-mudahan tidak kita dihumbankan dipintu neraka’… Amin.Ya.. Robbul A’lamin..

ANDA BUAT.. ANDA DAPAT.. Renung-renungkan.. dan Selamat Beramal..
By: Anti-PKR Club



... SEGAGAL - انهيار.....!!!!
نظام تقييم الأداء..... يفشلون..
يجب قراءة حقائق مثيرة للاهتمام يا أضف معرفة مفيدة للمستقبل :

لقد أثبت التاريخ أن انتشار نظام تقييم الأداء القانون في كثير من الأحيان أو باللغة الانكليزية.. السائدة. في المصطلحات أنور إبراهيم.. TABIEE خارج..!!!!

عندما تنكو عبد الرحمن بدعم من المنظمة الوطنية الماليزية المتحدة ، والمجتمع الملايو مسلم وحكام الملايو حاول للمطالبة بالاستقلال في عام 1957 دون إراقة دماء ، نظام تقييم الأداء معارضة لأسباب قصوى من «الحرية» التي ترعاها البريطانية في علبة فضية هو امتداد لفكرة 'الاستعمار الاستعمارية '.

عند الجمع بين الجهود الرامية إلى إنشاء ماليزيا صباح وساراواك مع قواعد استطلاع للرأي أجرته Cobbold الرب ، 1963 ، متحالفا مع اندونيسيا لتقييم الأداء حملة Ganyang ماليزيا.

عندما الثورة الاسلامية عام 1979 من ايران نجحت ، تقييم الأداء تصور الشيء نفسه حدث في ماليزيا. إذا لم يكن هناك جهود لتعزيز الديمقراطية من خلال الأسلوب هم على استعداد لحمل الأسلحة النارية. حققت فعاليات Memali 1985 ، الحادث الذي وقع في Lubuk Merbau ، والعديد من المسلسلات أكثر من نظام تقييم الأداء dijulang mobokrasi سيرا الفتوى الاسلامية وهمية تدق كفلائهم المعلم لوتسببت الحرب بين المسلمين بدأت.

سبب لassobiyah التطرف والتعصب وطربيه diindokrinkan على أعضائها. كل شيء قانوني بالنسبة لهم ، غير قانوني في مناطق أخرى. الملك الملايو المسؤول عن الشؤون الدينية للمسلمين على الرغم من أنها على استعداد لتكون بمثابة متمرد قرد mengila السلوك ، قرد على الطريق عندما الطالع مليار فضة عهد الله ترجع في عام 2009.

'معروف صدقة ، ناهي خاطئ' للأسف وتستند منهجية الإسلام السياسي فشلوا يمارس في الجماعة الخاصة بهم. هذا هو السبب في الناس مثل أنور ، كيت سيانغ ، المحامي كاربال ، كوان المهندس حصلت على القلب ، محبوب من جميع العبارات... أعضاء البرلمان بما في ذلك نظام تقييم الأداء أو القدمين assemblymen زوجة mempuki والقدمين القذف والتشهير السيرك قرد ، أقدامهم اثارة ketenteramaan حماية الجمهور ويستحق الثناء. والآن ومن بين هذه الأنواع من العنصر اليهودي ، وأساسا معادية للإسلام ولغة الملايو. ومع ذلك ، لماذا تآمر نظام تقييم الأداء؟ الأسباب واحد فقط.. السلطة السياسية... والجهود المبذولة لحماية العانة و'kununnya تقواهم....'

ترجمة هذا العمل تم من قبل difatwakan جورو توك إنشائها ، نك عزيز ، وهذا إذا كان الشيطان على استعداد حتى للتعاون لتحقيق التطلعات السياسية لنظام تقييم الأداء ، وهم قادرون وراغبون.

وهكذا ، بدعة والخرافات أن تقييم الأداء هو الحركة الإسلامية التي تهدف الى ترسيخ التقدم نحو الاسلامية وتنفيذ الحدية وكفالة العدل في ظل 'الدين في الإسلام" ينبغي إزالة بعيدا عن ركن من قلوبنا.

الأدلة وعرض أمثلة على الثقافات الأخرى ليس فقط تشجيع نظام تقييم الأداء التالية :
أ. العداء بين المسلمين
ب. ازعاج في المجتمع
ج. اضطرابات في الحياة الدينية في أوساط المجتمع
د. هدم المجتمع والأسرة والأمة من خلال التلاعب القذف وإذلال تلك المسائل ، وقادة في كل وقت وفي كل مرة..
ه. الكذب في كل وقت مع الآيات المتوسطة آل القرآن وأحاديث الرسول على سبيل الاحتياط.
ف. Bersultan الملكي في عيون وقلوب لتغطية خطاياهم والظلم استنادا إلى الصور الخارجية من الإسلام ، ورغم أن هذا هو موقف منافق والسلوك كما hiupokrit بن عبد الله معظم السباك بن كعب وUbai.

جميع الممارسات التي تشكل الحركة السلسة للنظام تقييم الأداء بالعربية وإذا لوحظ أن الإجراء يتناقض بوضوح المبادئ الأساسية للإسلام أو 'أسس التعاليم الإسلامية.

ومن هنا كان لها أن تكون واعية الإنسان ، وحسن أو تقية ، لا حاجة إلى أن يكون نظام تقييم الأداء الجماعة ، لم يكن حجم التقوى الإنسان أو التفاني تقاس عضوية في الحزب.

إذا كنت ترغب في فعل الخير ، والمكافآت جيدة تتناسب مع ضرورة عدم تسجيل أو لدعم نظام تقييم الأداء ، لأنه لم يكتب في أي نص أو اقتراح لأنه إذا كان عضوا في دعم نظام تقييم الأداء أو تقييم الأداء وجعل جيدة مثل الفوائد الخيرية 700 مرات الأجر المسلمون خارج نظام تقييم الأداء.

إذا كان الدين الإسلامي هو منطقي ، والحقائق العلمية حتى وإن كان صحيحا بأي حال من الأحوال لا تتفق مع التفسير الذي قدم في القرآن الكريم ، ثم منطقيا تقييم الأداء هو مكافحة المنطقية.. وأولئك الذين يدعمون نظام تقييم الأداء والماشية الغوييم الذين يخونون عقل المشتركة 'وتعطى من قبل الله سبحانه وتعالى لأن استعداد لdiperbodohkan على المسائل التي ليست عقلانية ومنطقية في كثير من الأحيان كما هو ditarbiyahkan من قبل نظام تقييم الأداء.

لا حاجة للذهاب بعيدا ، وإذا كان الكاهن و، حنبلي المالكي ، الشافعي والحنفي تذكير طلابهم ، 'لا bertaklid الإمام الاعمى مع مبادئ العلمانية وإزالة مسألة ذات صلة وإذا كانت هناك آراء أخرى في الكتاب المقدس ، ومصدر للقرآن والحديث رسول يمكن رفض حجتهم ، الكتاب الوحيد من المقالات balingkan عليها إلى 'الجدار ، ولكن الواقع هو بين نظام تقييم الأداء ، مع كلمة واحدة أو جملة غير المستغرب أن يتم تعيين القبائل التي الماشية الخاصة بهم ، ثم عقد على الفور ، وأعقب ذلك الفتوى والقانون حتى الموت. والآن هم فقط المعلمين من الناس العاديين ، ولا حتى القديسين والأنبياء أو الصحابة. بالطبع هناك خطأ ، لعبة العواطف والأفكار التي مصدر ازعاج يمكن أن تؤدي إلى الأحكام القانونية التي تحد أثيرت ونوقشت في الطقس العلمية..

والواقع أن مسألة الوعظ الإسلام ، الحركة الإسلامية نفسها على نحو متزايد ونظام تقييم الأداء المختلين فشلت في معالجة الأزمة ولكنه يضيف ketidaksejahteraan الناس في المجتمع ، وتقييم الأداء فشلت أيضا عند اختباره لملكوت الله سبحانه وتعالى.

إذا كان الخطاب عمر الاحمد ، شهد قيام بدوريات في مصير الشعب والمسلمين لمساعدة أكبر قدر ممكن ، ولكن عزيزان آل سقف ، ولاية كيدا ميغابايت اختيار فرشات النوم لينة bertilamkan سليم والوسائد منفوش على مواصلة حلمها.. "لقد جعلت ما سيصبح الشعب biaq بالفعل بي كات لوس انجليس ، وتلاحظ ، وهذا الاخير الديون مليار bayaq".

إذا يتم إعطاء أصحاب النبي محاربة الأولى ، مخلصة وصادقة في الثقة ، ولكن قيادة نظام تقييم الأداء في ولاية كيدا على استعداد للقيام بكل عمل الخيانة ، يمكن أن يكون الغش طالما أنهم يدافعون عن المملكة. الإسلام لم يعد اتباع الشفة ، وهو الهتاف من الماشية القبلية الغوييم تقييم الأداء هو... 'الأخشاب.. الخشب.. الخشب.. رمال.. المرامل نقل... سرق نحن.. المال جنة الضوء الأخضر.. واسمحوا.. هنا '.

وأكثر من ذلك للأسف... والبساطة التي كانت ثقافة نموذجية لتقييم الأداء ، بعد أن تكون السلطة والثروة ونان موقف مغرور ذلك الاختيار.. يثبت يقول المثل.. وبمجرد أن الفيضانات.. تغيرت مرة واحدة على الشاطئ..

أكثر الرديئة.. جميع الأعمال التي يغطيها هذا العرق الثناء الظالم ، والسبب في الدعاية ، عذر والأكاذيب الموجهة إلى أن تنفذها بهلول وكأفراد عقد samdol SETPOL ميجابايت ، الخط تقييم الأداء EXCO الشباب والعشائر التي كانت تدرس مبادئ فلاديمير لينين ، 'الأفضل' ثورة الشباب هو الأخلاقية دون '.

بالتالي فهي ملزمة هؤلاء الناس للقتال ، والتحدي يكمن في أنها واجب ، يجب عليهم محاربة وتدمير جزءا لا يتجزأ في قلوب ومشاعر.. نظام تقييم الأداء هو السبب في الإسلام أكثر إذلالا والمسلمين ضد ظهور الإسلام ، وتعاليم syariatnya...

لا حاجة للاضطراب ورعدة ضد الغوييم الماشية القبلية ، فإنها مثل أشباح الخضراء ، وشجاعة إلا إذا كان الجمهور ، ولكن أعضائهم التناسلية تقليص البيض وعندما وجها لوجه.. فهي تريد أن تفعل أكثر auta والتوفيق بين حالة من الفوضى مما لو الفوضى..

هم.. نظام تقييم الأداء.. يمكننا القول بأنه SEGAGAL تفشل.. الفشل... والجنيات في المواد التي يجب أن تزرع عقول العقل مسلم ، 'لا مجرد حلم الجنة للانضمام إلى نظام تقييم الأداء ، ولكن jemaaah دائما يصلي إذا الانضمام الى هذا ، وربما لا يلقى نحن على ابواب جهنم... Amin.Ya.. Robbul A'lamin..

تفعلون.. يمكن لك.. الاستغراق - التأمل.. للجمعيات الخيرية والخير..
بواسطة : مكافحة روبية Clu

New! Click the words above to view alternate translations. Dismiss
Google Translate for my:SearchesVideosEmailPhoneChatBusiness
About Google TranslateTurn off instant translationPrivacyHelp

Pilihanraya umum pertama pada 27 Julai 1955. Parti seperti PAS, Parti Negara di bawah Dato' Onn, Parti Buruh, Parti Progresif Perak, Parti Perikatan bertanding dalam pilihanraya tersebut. Parti Perikatan menangi 51 dari 52 kerusi. 1 kerusi dimenangi PAS. Dengan kemenangan ini, kabinet telah dibentuk. Tunku Abdul Rahman menjadi Ketua Menteri yang pertama. Saksikan promo pilihanraya siaran TV pada masa itu yang mengajak rakyat keluar mengundi. Marilah mengundi. Suburkan demokrasi. Selamat menonton dari KLtv.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.