Pages

Subscribe:

21 Julai, 2012


ISMAIL bermesra dengan orang utan semasa bertugas di Zoo Negara pada tahun 2004.

KUALA LUMPUR - Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS) yang juga seorang pelakon veteran, Datuk Ismail Hutson meninggal dunia akibat komplikasi penyakit jantung pada pukul 1.13 pagi di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya semalam.
Menurut isteri keduanya, Hafidzah Khasbullah, Ismail atau nama sebenarnya Ismail Omar, 73, dimasukkan ke Unit Rawatan Kritikal (CCU) pada Selasa lalu di pusat perubatan yang sama selepas 10 hari mengalami demam panas yang teruk.
Katanya, kematian Ismail sangat mengejutkan ahli keluarga kerana keadaan arwah semakin baik sebelum dipindahkan ke wad biasa.
Allahyarham menghidap penyakit jantung sejak lima tahun lalu, namun sepanjang tempoh itu, dia tidak menunjukkan tanda sakit teruk.
Presiden Persatuan Artis Veteran itu meninggalkan dua isteri termasuk isteri pertama, Zaiton Osman dan tujuh orang anak.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

====================================
Bekas pemimpin UMNO cawangan mati dikelar


ALOR SETAR – Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Bukit Hangus ditemui mati berlumuran darah di dalam bilik tidur rumah teres dua tingkat di Kampung Bukit Hangus, Jeneri, Sik di sini kelmarin.
Mayat Halimah Yunus, 65, yang tinggal bersendirian ketika kejadian ditemui oleh suaminya, Mee Hashim, 63, selepas lelaki itu pulang daripada menunaikan solat tarawih pada pukul 9.20 malam.
Mee mendakwa, sebaik sampai, dia terkejut melihat isterinya terbaring dalam keadaan nyawa-nyawa ikan dengan kesan kelar di leher kiri.
“Dia masih mampu beritahu kena tikam dengan seorang lelaki tapi tak kenal (suspek),” katanya yang memberitahu mangsa disahkan meninggal dunia sebaik sahaja tiba di Hospital Sik.
Menurut Mee, dia percaya lelaki tersebut memasuki rumah mereka melalui bilik air berdasarkan kesan pecah di kawasan itu namun tiada barang berharga dilarikan.
“Saya tidak tahu apa motifnya kerana arwah merupakan seorang yang baik dan dikenali dalam kalangan penduduk di kawasan ini,” katanya.

================================
KENANGAN KU.....
Pernah bersama Datuk Ismail menembak burung di Sungai Lang, Sabak Bernam dalam tahun 1980an
peramah ......menghormati rakan dan rendah diri....semoga Allah cucuri Rahmat keatas Rohnya......
Ismail Hutson dies of heart compilcation
Vetron Actor Datuk Ismail Omar , popularly ,know as Ismail Hutson , died early to day due to heart complicating He was 72..........




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.