Pages

Subscribe:

03 Mac, 2010

[hang nadim]80 jadi ahli kelab warga emas

2010/02/19 SEREMBAN: Kelab Warga Emas Taman Rasa Sayang (KWETRS) Senawang, dekat sini, yang ditubuhkan akhir tahun lalu berhasrat menjadi organisasi yang boleh dicontohi orang lain terutama generasi muda sama ada dari segi pengurusan mahupun aktiviti yang diadakan.

Pengerusi kelab berkenaan, Mohd Isa Ibrahim, berkata penubuhan kelab itu berasaskan empat elemen utama iaitu kerohanian, kesihatan, kebajikan dan kemasyarakatan bertujuan untuk kepentingan ahli dan penduduk setempat.

“Hasrat kami menubuhkan kelab ini adalah bagi memastikan warga emas di taman ini dapat mengisi masa lapang menerusi aktiviti bersesuaian serta memberi manfaat sesuai dengan usia mereka.

“Setakat ini kami sudah mengadakan beberapa aktiviti antaranya mengadakan senaman ringan setiap pagi Sabtu selain kelas bahasa Arab dan ziarah rakan yang sakit,” katanya ketika ditemui pada program senaman pagi di pekarangan Surau Ar-Raudah di taman itu, baru-baru ini.

Program itu disempurnakan Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Datuk Ismail Taib yang turut dihadiri Ketua Umno Cawangan Taman Rasa Sayang, Zulkifli Mohamad.

Mohd Isa berkata, kelab itu kini dianggotai 80 ahli dari kalangan mereka yang berusia lebih 55 tahun dan berhasrat untuk menarik seramai mungkin ahli bukan saja penduduk taman itu, malah dari taman berhampiran.

“Kami juga sudah melantik Setiausaha Politik Menteri Besar, Datuk Mohammad Firdaus Rom Harun sebagai penaung kelab ini,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.