Pages

Subscribe:

17 Disember, 2010

[hang nadim] Fahaman pluralisme perlu disekat.....

DAP perkudakan Anwar - Zulkifli Noordin

KUALA LUMPUR 17 Dis. - Seorang ahli Parlimen musykil dengan sikap kepimpinan DAP yang dipercayai mempunyai muslihat tertentu apabila masih bersama dan kelihatan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim walaupun mengetahui sejarah kegiatan homoseksual Ketua Pembangkang itu.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berkata, apa yang dikhuatirinya ialah pemimpin DAP itu menggunakan pengetahuan, maklumat dan mungkin "bukti teknikal" mengenai kegiatan homoseksual dan liwat Anwar untuk kepentingan politik mereka.

Katanya, Pengerusi DAP, Karpal Singh sendiri yang kini menjadi penguambela utama Anwar pernah membangkitkan isu kegiatan homoseksual itu di Parlimen pada 22 Oktober 1997 dan mengulangi dalam satu majlis terbuka anjuran DAP pada tahun yang sama.

Katanya, mengikut laporan hansard Parlimen, Karpal ketika itu telah mengemukakan bukti kononnya beliau mempunyai dokumen akuan sumpah beberapa orang yang mendakwa diliwat oleh Anwar yang ketika itu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Dalam ucapan terbuka majlis anjuran di DAP di Hotel Federal pula katanya, Karpal menyatakan beliau ada bukti Anwar terlibat dalam kes meliwat.

Tambahnya, Wee Choo Keong (Bebas-Wangsa Maju), yang semasa itu merupakan Ketua Penerangan DAP, di Dewan Rakyat semalam mengesahkan mengenai kepimpinan DAP yang tahu tentang kegiatan liwat Anwar.

"Persoalan pokok yang saya tertanya-tanya ialah, mengapa dengan pengetahuan seperti itu, kepimpinan DAP masih bersama dan kelihatan menyokong Anwar?

"Jawapannya jelas. Pada saya Anwar adalah kuda tunggangan terbaik bagi kepimpinan DAP untuk mendapat kuasa dalam negara ini.

"Melalui Anwar, kepimpinan DAP melihat cita-cita dan nafsu mereka untuk memerintah negara umat Islam ini ada peluangnya," jelasnya dalam entri bertajuk Kuda-Menguda DAP-Anwar! menerusi blognya, www.zul4kulim.blogspot.com.

Zulkifli menjelaskan, Karpal yang sangat kecewa dan marah selepas terbongkarnya tragedi pembohongan 16 September juga pernah meminta Anwar bertaubat dan mendesaknya berundur kerana tidak layak menjadi pemimpin.

Daripada rentetan peristiwa tersebut, katanya, adalah sangat jelas sebenarnya kepimpinan DAP seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal sangat mengetahui kegiatan homoseksual Anwar.

"Apatah lagi mentor mereka Kuan Yew jelas didedahkan di dalam WikiLeaks mengetahui mengenainya dan ada "bukti teknikal" yang menyebabkan Kuan Yew percaya Anwar terlibat dengan kegiatan homoseksual dan liwat," jelas Zulkifli.

Beliau turut musykil apakah Anwar dengan masalah peribadi yang dihadapinya itu yang diketahui oleh kepimpinan DAP akan bersedia berbuat apa sahaja untuk menjadi Perdana Menteri.

"Apakah kerana itu (juga) maka Karpal sebagai peguam Anwar sengaja membiarkan kes Anwar tertangguh, kerana lagi lama ditangguh, lagi banyak ianya memberi kebaikan kepada kepimpinan DAP untuk memenuhi agenda mereka.

"Apakah kerana itu kita melihat Anwar seperti Melayu yang sudah hilang akal dan kewarasan, menjual segalanya termasuk menjual nama Allah untuk disyirikkan oleh kafir, mempertikai ketuanan Melayu yang dia sendiri menjadi juaranya semasa menjadi pemimpin UMNO, dan sanggup menjual jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada manusia cauvinis dan rasis Kit Siang, serta menjual Pulau Pinang kepada anak lelaki Kit Siang?," katanya.

Zulkifli menjelaskan, sebenarnya kedua-dua kepimpinan DAP dan Anwar saling guna-mengguna dan 'kuda-menguda' demi untuk kepentingan politik sempit dan cauvinis mereka.

Tetapi katanya, paling menyedihkan dalam isu itu ialah kedudukan Pas yang telah terseret ke dalam satu percaturan politik yang sangat kotor dan jijik.

Fahaman pluralisme perlu disekat
KUALA LUMPUR 17 Dis. - Fahaman pluralisme agama yang bercanggah dengan al-Quran, sunah dan ijmak perlu disekat kerana boleh menjejas dan membahayakan akidah umat Islam.

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Aziz Jamaludin Mohd. Tahir berkata, pluralisme di Malaysia hanya dibenarkan dalam konteks hidup bermasyarakat untuk menyatukan rakyat pelbagai kaum dan bukannya dalam soal agama.

"Sehubungan itu, Yadim akan sentiasa melaksanakan aktiviti yang boleh memberi dan meningkatkan kesedaran kepada masyarakat tentang bahaya pluralisme agama.

"Aktiviti itu dizahirkan menerusi beberapa program kemasyarakatan yang meliputi pelbagai lapisan masyarakat dan disalurkan menerusi media rasmi iaitu majalah Dakwah," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini.

Aziz menambah, pelajar Malaysia yang baru pulang dari luar negara juga perlu dipantau kerana dikhuatiri membawa fahaman Syiah dan fahaman lain yang boleh menggugat ketenteraman awam.

"Bagaimanapun, usaha mengekang penyebaran fahaman pluralisme dan Syiah memerlukan komitmen semua pihak kerana ia berupaya berkembang dalam pelbagai bentuk dan kaedah," katanya.

Menurut Aziz, Yadim sebagai sebuah yayasan dakwah akan bertindak aktif termasuk menterjemah dan menerbitkan buku-buku asing yang terpilih ke bahasa Melayu dalam usaha meningkatkan syiar dakwah Islam di negara ini.

Semak status maklumat Daftar Pemilih masing-masing - SPR

KUALA LUMPUR 17 Dis. - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menggesa semua pengundi menyemak maklumat Daftar Pemilih masing-masing sebagai persiapan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

Pegawai Perhubungan Awam SPR, Sabri Said berkata, ia bertujuan memastikan pengundi didaftarkan di lokasi yang betul.

Katanya, ia juga untuk mengelakkan tohmahan kononnya SPR memindahkan pengundi ke kawasan tertentu tanpa pengetahuan mereka sendiri.

"Oleh itu, kami berharap agar pengundi dapat mengemas kini maklumat serta membuat aduan sekiranya terdapat kesilapan pada penempatan lokasi,'' katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurut Sabri, pihaknya juga sedang berusaha membersihkan Daftar Pemilih daripada nama pengundi yang telah meninggal dunia.

Justeru beliau memohon kerjasama waris untuk melaporkan kematian kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dengan segera bagi membolehkan JPN mengeluarkan Sijil Kematian kepada mereka.

"Jika waris tidak mengesahkan kesahihan kematian tersebut kepada JPN, maka JPN tidak dapat mengemas kini pangkalan data mereka sekali gus menyebabkan pihak kami tidak dapat mengeluarkan nama-nama pemilih daripada pangkalan data tersebut.

"Jadi, kerjasama waris amat diperlukan untuk melaporkan kematian berkenaan kepada JPN dengan segera bagi membolehkan SPR mengambil tindakan susulan," jelasnya.

Sementara itu, Sabri mengingatkan pemilih berdaftar yang sudah bertukar tempat bermastautin untuk membuat permohonan pertukaran alamat pusat mengundi bagi membolehkan mereka mengundi berdekatan dengan tempat kediaman masing-masing.

Permohonan pertukaran alamat pusat mengundi boleh di buat di mana-mana pejabat pos berkomputer, kaunter bergerak SPR, kaunter Ibu Pejabat SPR, Putrajaya atau pun di pejabat pilihan raya negeri.

Orang ramai yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh menghubungi Ibu Pejabat SPR di talian 03-88856500 atau mana-mana Pejabat Pilihan Raya Negeri.

Friday December 17, 2010
Jeffrey forms Sarawak, Sabah rights group

PENAMPANG: Former Parti Keadilan Rakyat (PKR) vice-president Datuk Dr Jeffrey Kitingan has yet to submit his resignation letter to the party, but he has formed a new group called Borneo 3rd Force United Borneo Front (UBF).

The group wants to struggle for justice and the rights of Sabah and Sarawak as stipulated in the Malaysia Agreement 1963.

Asked whether he was quitting PKR, Dr Jeffrey said he had yet to submit his resignation letter to the party headquarters.

“I will announce when the time is right,” he said.

On whether he would form a new party or join another party, he said: “We shall give our full support to whoever can fulfil the above conditions.

“However, if we need to show that we are serious, then we shall join the political fray. We shall have a political vehicle to achieve our aim.”

In outlining the agenda of UBF, a loose grouping, Dr Jeffrey said UBF was calling for a fairer revenue sharing formula and representation at the federal level, and restoration of Sabah and Sarawak’s status as equal partners in the federation.

He added UBF also wanted the Federal Government to protect native customary rights as enshrined in Article 153 of the Federal Constitution.

“We also demand for the abolition of the cabotage/trade policies, and narrowing of the economic and digital divide,” he told reporters here yesterday

Wan Azizah didesak mohon maaf

SHAH ALAM – Kenyataan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail supaya konsep Ketuanan Melayu ditinggalkan dikecam kira-kira 300 badan bukan kerajaan (NGO) seluruh negara.

Setiausaha Agung Gabungan NGO Malaysia, Mohd Jurit Ramli, yang mewakili NGO berkenaan berkata, mereka akan bergabung dan mengadakan demonstrasi, mendesak Dr Wan Azizah memohon maaf.

“Kenyataan yang dikeluarkan beliau sungguh mengguris hati rakyat, terutama kaum Melayu.

“Kenyataan seperti itu menggambarkan betapa ceteknya pandangan pemimpin PKR itu. Beliau nampaknya tidak mengambil kira perjuangan pemimpin dahulu yang bergadai nyawa untuk mempertahankan Tanah Melayu,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, Wan Azizah perlu memohon maaf secara terbuka kepada Raja-Raja Melayu dan rakyat memandangkan kenyataannya mengenai konsep Ketuanan Melayu membelakangkan Perlembagaan Persekutuan dan Raja-raja.

“Kami akan bermesyuarat bagi mengadakan demonstrasi mendesak beliau menarik balik kenyataan biadab itu dalam masa terdekat.

“Perkara sebegini tidak boleh dibiarkan kerana akan merosakkan kaum Melayu dan agama Islam,” katanya.

Pas, DAP gear up for by-election

JOHOR BARU: State Barisan Nasional yesterday declined to issue any statement on the impending Tenang by-election as a mark of respect for the late Datuk Sulaiman Taha, whose death left the state seat vacant.
Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman, who is in London, conveyed the message on the side of his condolences, sent on behalf of the coalition and Umno, for Sulaiman's family.

It was understood that state BN would issue an official statement on the by-election at a later date.


The opposition, however, appeared all geared up for the by-election with Pas making its intention clear by declaring that it would field a candidate.


Johor Pas deputy commissioner Dzulkefli Ahmad said the party had to consider many factors in choosing a candidate as it was going to be a by-election and not a general election.

"We are using totally different parameters in choosing our candidate. The basic criteria is that the candidate must be one with good reputation and high integrity," he said yesterday.


Pas' Mohd Saim Siram, who was defeated by Sulaiman in the 2004 and 2008 general elections, remained a potential candidate. His name will be among those to be submitted to the Pas headquarters for consideration.

State opposition leader Dr Boo Cheng Hau, who is also the state DAP chairman, said the party had moved its machinery to Tenang, adding that all party grassroots were getting ready for the by-election.

He said the state DAP would call for a committee meeting to mobilise all its resources.


"We are ready to support any candidate fielded by any member party of the opposition coalition.

"This by-election will give the opposition a good training ground in mobilising our resources in preparation for the next general election."

Read more: Pas, DAP gear up for by-election http://www.nst.com.my/nst/articles/02bn/Article#ixzz18Pg47OTU


THE by-election for the Tenang state seat could possibly be the final litmus test for both Barisan Nasional and Pakatan Rakyat as they gear up for the 13th general election.
Although the deadline for the next general election is only in the middle of 2013, the drumbeat appears to be sounding louder of late, at least this is what some political observers feel.

Tenang, which is basically a rural constituency of more than 14,500 eligible voters, has a racial composition almost similar to that of the country -- more than 49 per cent Malays, 38 per cent Chinese, 12 per cent Indians and less than one per cent of other races.


Datuk Sulaiman Taha, who died early yesterday, first won the Tenang state seat in the 2004 general election, defeating Mohd Saim Siram of Pas with a majority of 5,517 votes.


He retained the seat in the 2008 general election, once again defeating Saim with a 2,492 vote-majority.

The constituents of Tenang are mostly small-holders and Felda settlers, who, on the whole, are known to be supporters of BN for many generations.


As was seen in the nationwide trend in the 2008 general election, BN's stranglehold on Tenang had loosened, causing a dip in majority from that achieved in 2004.

It should be noted that the reduced majority in Tenang was observed across the racial board, and not because of loss of support from any particular racial group.

This is important because the general perception that BN had lost much of its support as a result of the mass defection of Chinese voters did not hold true in Tenang, a fact that should have made it easier for the ruling coalition to regain lost ground there.


Tenang, with 38 per cent of its voters being Chinese, is part of the MCA's stronghold of Labis parliamentary constituency, whose member of parliament is Deputy Agriculture and Agro-based Industry Minister Chua Tee Yong.

Indeed, things seem to be on the mend for BN in areas like Tenang almost three years later, On top of that, Johor continues to be a BN stronghold, where the opposition had repeatedly found it difficult to find major issues to attract voters.

Local issues in a rural area like Tenang are even harder to come by, more so due to the prevailing good prices of oil palm, rubber and other agricultural produce that are sources of income for a majority of the constituency's inhabitants.

The confidence of the Johor BN machinery at this point was reflected in the dignified manner it handled the news of Sulaiman's death.

State BN chairman Datuk Abdul Ghani Othman, who is Johor menteri besar, issued a statement from London yesterday conveying his condolences to Sulaiman's family while refraining from making any comment on the by-election as a mark of respect.

Indeed, the Tenang by-election is going to be an interesting one which will showcase the efficiency and credibility of Johor BN as it takes on the conflict-riddled opposition, and many believe that the nation is on the home straight before the 13th general election.

Read more: Tenang polls will see BN having upper hand http://www.nst.com.my/nst/articles/04komens/Article#ixzz18PhGqScZ

Tenang polls will see BN having upper hand

Read more: Tenang polls will see BN having upper hand http://www.nst.com.my/nst/articles/04komens/Article#ixzz18PhTWECA



Nukilan hati hang nadim
Azizah apa nak docari lagi....nasihat anuar...tak payah saman sana saman sini...
wang untuk saman buat kebajikan.....orang miskin ramai jangan bazir wang.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.