Pages

Subscribe:

27 Januari, 2011

[hang nadim] Ummi Hafilda cabar Anwar, Azmin buat sumpah laknat .....



2011/01/28
KUALA LUMPUR: Ummi Hafilda Ali, wanita yang menjadi salah seorang saksi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1999, semalam membuat laporan polis mengenai salah laku seks Ketua Pembangkang dan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali, di Bukit Aman.

Beliau juga mencabar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dan Azmin yang juga abangnya melakukan sumpah laknat bagi membuktikan mereka tidak terbabit dalam kes salah laku seks yang didedahkannya

Ummi Hafilda juga mengingatkan Anwar dirinya bukan nyamuk sebarangan, sebaliknya nyamuk yang mampu menyebabkan kematian kepada Ketua Pembangkang berkenaan. “Dalam kisah sejarah Nabi Ibrahim, nyamuk kecil mampu beri kemudaratan dan kematian Raja Namrud yang angkuh dan menganggap dirinya sebagai tuhan. Maknanya Anwar jangan anggap saya nyamuk kecil kerana nyamuk inilah, dia (Anwar) boleh hilang segala kuasa, hilang kedudukan dan hilang integriti sebagai pemimpin dikenali seluruh dunia.

“Nyamuk ini yang akan membawa kepada kematian dia yang akan talkinkan dia dari segi karier politik,” katanya.

Pada 14 Januari lalu, Anwar menganggap cabaran Ummi Hafilda untuk berdebat dengannya berhubung kes salah laku seksnya sebelum mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berdebat mengenai ‘Program 100 Hari Pakatan Pembangkang’ sebagai ‘soal nyamuk’.

Sementara itu, Ummi Hafilda menafikan beliau mengenali atau pernah berzina dengan Beginda Minda atau NurAzman Abdullah, individu yang pernah menjadi calon PKR pilihan raya umum di Kapit pada 1999 serta saksi kepada Anwar dalam kes liwat.
“Ia satu fitnah jenayah terhadap saya. Siapa Beginda, saya sendiri pun tak tahu nama penuhnya. Siapa yang jahat dengan memfitnah saya kononnya pernah berzina dengannya (Beginda) tanpa asas dan bukti,” katanya.

Beliau juga memberi amaran akan mengheret blogger dan individu ke mahkamah jika terus menyebarkan fitnah kononnya terbabit dalam salah laku seks dengan Beginda selain menuduhnya menerima wang jutaan ringgit dari UMNO bagi mendedahkan skandal seks dan salah guna kuasa Anwar serta Azmin.

Ummi hadir di Bukit Aman, kemuka bukti























Ummi Hafilda bercakap kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, semalam.

KUALA LUMPUR 27 Jan. - Setelah 13 tahun mengunci mulut tentang penyelewengan yang dilakukan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan darah daging sendiri, Azmin Ali, Ummi Hafilda Ali hari ini tampil untuk mendedahkan semua perkara tersebut kepada polis.

Ummi Hafilda yang juga adik kandung kepada Azmin hari ini memberitahu, dia akan membongkar semua fitnah terancang serta teori konspirasi keji yang dilakukan kedua-dua individu terbabit berserta dengan bukti-buktinya.

Katanya, dia bertindak demikian bukan sahaja demi mengheret Anwar serta konco-konconya ke muka pengadilan, malah mahu membuktikan muka sebenar dalang perosak keharmonian di negara ini.

"Selama ini, saya mengikut pesanan ibu supaya terus berdoa kepada Allah kerana perkara ini melibatkan abang kandung saya sendiri dan seboleh-bolehnya saya enggan mengheretnya.

"Malah, mungkin lima atau enam tahun selepas peristiwa itu saya sendiri beranggapan bahawa Azmin akan hadir untuk mengucapkan kata-kata maaf.

"Tetapi apa yang dilakukan mereka kini begitu melampaui batas dan kesabaran saya itu diambil kesempatan untuk dihina dan dituduh macam-macam," katanya ketika ditemui di pekarangan luar Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari ini.

Sebelum ini, Ummi Hafilda mahu memfailkan saman berjumlah RM700 juta terhadap Anwar, Azmin, Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, peguam Karpal Singh dan parti Pas kerana salah laku mereka terhadapnya pada 1997.

Ummi Hafilda baru-baru ini mencabar Anwar untuk berdebat dengannya terlebih dahulu berhubung kebenaran kes salah laku seks beliau sebelum mencabar pihak lain.

Beliau sebelum ini berkata, Anwar tidak perlu berdebat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang Pelan 100 Hari yang dicadangkan pakatan pembangkang kerana ia tidak memberi sebarang faedah.

Malah, wanita itu yang pernah menjadi saksi penting kes liwat Anwar pada 1998 turut mencabar Anwar dan Azmin melakukan sumpah laknat bagi membuktikan mereka tidak terbabit dalam segala kes salah laku seks yang didedahkannya ketika itu.

Ummi Hafilda tiba di Bukit Aman pukul 12 tengah hari ini bersama peguamnya, Mohd. Khairul Azam Abd. Aziz untuk menyerahkan bukti-bukti itu kepada Polis Diraja Malaysia.

Bagaimanapun, beliau terpaksa menangguhkan hasratnya membuat laporan terus kepada Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman kerana Pengarahnya, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin difahamkan tiada di situ kerana tugasan luar.

"Walaupun saya tidak membuat laporan polis hari ini, namun insya-Allah, saya tetap akan berbuat demikian dalam tempoh terdekat.

"Saya telah bertemu dengan pembantu peribadi Datuk Mohd. Bakri dan beliau memaklumkan akan menghubungi saya pada masa yang sesuai," katanya.

DAP, rasis, Kuan Yew dan Anwar

Bisik-Bisik Mingguan AWANG SELAMAT

Beberapa pemimpin DAP melenting apabila Awang menyifatkan DAP adalah parti paling rasis di dunia dalam satu tulisan menerusi ruangan ini awal November lalu.

Mereka marah dan ada yang mencabar Awang agar tampil berdebat tetapi untuk apa dilayan.

Yang penting Awang tidak berganjak daripada pandangan itu. Tidak boleh disangkal lagi, DAP memang parti rasis walaupun cuba berselindung atas slogan demokrasi.

Hakikatnya, DAP lebih menumpukan perjuangan untuk kaum tertentu sahaja. Itulah agenda besar parti tersebut yang matlamat akhirnya untuk membawa Malaysia menuju negara republik. Laungan kononnya parti itu mengutamakan rakyat Malaysia dahulu, kaum kemudian - hanyalah sandiwara.

Bukan setakat agenda dan hala tuju, jawatan utama dalam DAP sejak dahulu lagi dikuasai oleh satu kaum walaupun mendakwa parti itu dianggotai pelbagai kaum.

Pemimpin-pemimpin kaum India dalam DAP misalnya tidak mendapat tempat sewajarnya meskipun peranan mereka cukup signifikan. Kegagalan Naib Pengerusi DAP Perak, M. Kulasegaran mempertahankan jawatannya baru-baru ini menjadi bukti. Beliau adalah mangsa muslihat politik kaum dalam DAP yang sebenarnya cukup tebal.

Terbaru, pelantikan Chow Kon Yeow sebagai Pengerusi DAP Pulau Pinang mencetuskan persoalan. Sepatutnya Jagdeep Singh dilantik kerana mendapat jumlah undi tertinggi dalam pemilihan anggota jawatankuasa negeri.

Begitu juga kedudukan Timbalan Ketua Menteri, Prof. Dr. P. Ramasamy, yang dilihat sekadar kosmetik. Ternyata, pemimpin India dalam DAP dipinggirkan secara sistematik. Lalu Awang ingin bertanya buat kesekian kalinya kepada Setiausaha Agung yang juga Ketua Menteri, Lim Guan Eng, siapa yang sebenarnya rasis?

Itu belum menyentuh tentang nasib segelintir Melayu dalam DAP, lagi menyakitkan hati. Mereka hanya menjadi boneka untuk dipergunakan sebagaimana dilakukan pemimpin utama PAP Singapura, Lee Kuan Yew menjinakkan Melayu suatu masa dahulu. Berdasarkan sejarah, PAP dan DAP daripada benih perjuangan yang sama. Kini strategi PAP digunakan oleh DAP. Parti tersebut sedang memperhebatkan usaha menarik seramai mungkin Melayu menjadi ahli dan penyokongnya.

Cubalah kita renungkan kembali kepada dekad 1960an. Apakah beza pendekatan yang digunakan oleh PAP dahulu dan DAP sekarang, jawapannya - sama sahaja. Pada waktu itu, Kuan Yew dalam usaha mendapatkan sokongan Melayu melakukan apa sahaja yang menjadi harapan orang Melayu. Beliau banyak berinteraksi dan mendampingi orang Melayu. Malah aktif melawat masjid dan surau sambil memberi ucapan yang manis-manis bagi melegakan orang Melayu. Apabila Kuan Yew dan PAP semakin kukuh berkuasa, akhirnya Melayu tidak lagi diberi perhatian yang sama dan mula diabaikan. Di Singapura, azan dari masjid dan surau pun perlu diperlahankan walaupun dulu Kuan Yew tidak kisah dengan suara azan yang kuat berkumandang. Orang Melayu juga tidak berpeluang menyandang jawatan utama dalam agensi dan jabatan penting kerajaan termasuk pasukan keselamatan. Untuk menjadi juruterbang pesawat pejuang apatah lagi. Kuasa undi Melayu dilemahkan dengan pelbagai cara termasuk penempatan semula. Janji-janji untuk membantu Melayu tidak bertahan lama. Pernah termaktub dalam perlembagaan asal pembiayaan penuh kepada pelajar Melayu dari sekolah rendah hingga universiti. Bagaimanapun ia dihentikan pada tahun 1994. Biasiswa presiden juga pernah diwujudkan puluhan tahun lalu tetapi hanya dua pelajar Melayu yang dapat.

Cari pula jawapan berapa orang menteri Kabinet Melayu di republik itu ketika ini - tidak seperti peringkat awal. Dokumen sejarah turut ditulis semula mengikut aspirasi PAP agar Melayu tidak kelihatan dominan peranannya.

Yang nyata, di sebalik segala pengorbanan dan sokongan Melayu, kaum itu akhirnya dikhianati dan diragui. Dalam laporan National Geographic, Kuan Yew mengkritik orang Melayu dengan mendakwa kaum itu tidak prihatin untuk membantu kaum lain jika negara ditimpa kebuluran. Maknanya, Melayu tidak boleh diharapkan dan tidak boleh dipercayai sedangkan Melayu merupakan bangsa yang paling pemurah dan bertolak ansur. Banyak lagi penghinaan Kuan Yew kepada Melayu. Mesejnya, itulah juga risiko yang menanti Melayu apabila DAP berkuasa penuh nanti. Sekarang ini pun gerakan untuk melemahkan Melayu semakin menjadi-jadi. Tetapi malangnya ada pemimpin pembangkang Melayu seperti Anwar Ibrahim yang menjadi pengkhianat bangsa. Mursyidul Am Pas, Nik Aziz pula tidak sedar diri dan asyik mengikut rentak DAP. Malu rasanya ada pemimpin Islam dan Melayu yang seperti itu.

Antara MCA, DAP dan Lee Kuan Yew

KEMPEN Pilihan Raya Kecil DUN Tenang sedang hangat berlangsung menjelang hari pengundian Ahad ini. Banyak pihak menyatakan kemenangan calon Barisan Nasional (BN) atau Pas banyak bergantung kepada undi Cina yang mempunyai lebih 30 peratus di Tenang.

Bagaimanapun, Syed Azidi Aziz (kickdefella.wordpress.com) melihat DAP lebih dominan dalam kempennya di kalangan kaum Cina di Tenang berbanding dengan MCA dan keadaan itu amat membimbangkan.

"Setiap malam, saya pasti akan singgah di situ dan setiap malam saya boleh saksikan pertambahan bilangan orang yang datang untuk mendengar ceramah politik daripada DAP, PKR dan Pas.

"Setiap hari juga, saya lalu di hadapan ibu pejabat MCA Labis dan setiap hari juga saya tertanya-tanya, apakah MCA sedar ada pilihan raya kecil di Labis?" kata penulis ini.

Katanya, pembangkang bukan mengharapkan kemenangan di Tenang, sebaliknya jika mampu mengurangkan majoriti BN, ia adalah satu kejayaan.

"Lim Kit Siang meletakkan sasaran mengurangkan 500 undi majoriti BN dan itu adalah kejayaan bagi pakatan pembangkang. Melihat gerak kerja yang kelihatan tidak dilakukan oleh MCA di Labis, saya rasa tidak mustahil Pas akan mendapat pertambahan 500 undi daripada masyarakat Cina," katanya.

Dalam entri lain, Syed Azidi berkata:"Mampukah MCA membuat masyarakat Cina sayangkan calon UMNO sebagaimana DAP membuat penyokongnya menyayangi Cikgu Mala (Normala Sudirman, calon Pas)? Saya tidak nampak kesungguhan Chua Soi Lek ke arah itu."

Sementara itu A. Kadir Jasin (kadirjasin.blogspot.com) pula berkata, kemasukan Zairil Khir Johari, anak Allahyarham Tan Sri Khir Johari ke dalam DAP tidak sedikit pun memeranjatkan kerana ia umpama menunggu masa untuk berlaku.

Malah, kata beliau, adalah tidak memeranjatkan jika semakin ramai orang Melayu atau mereka berdarah campuran Melayu menyertai DAP kerana parti itu sedang giat mencari orang Melayu berwibawa untuk dicalonkan pada pilihan raya umum akan datang.

"DAP Perak sudah sedar bahawa kalau ia bercita-cita berkuasa di negeri itu, ia perlu bertindak tegas dan pantas mewujudkan kaukus Melayunya sendiri. Ia tidak boleh bergantung bulat-bulat kepada Pas atau PKR untuk menawan semula negeri itu dan untuk 'membekalkan' calon MB," katanya.

Sejarah juga menunjukkan bahawa DAP pada awal penubuhannya disertai oleh pelbagai kaum. Malah parti itu pernah mempunyai wakil rakyat dari kalangan orang Melayu.

"Walaupun percubaan ini tidak menjanjikan kejayaan sekelip mata, namun ia adalah daya usaha yang positif dalam suasana perhubungan kaum yang cair sekarang," kata beliau.

Mengenai kenyataan Lee Kuan Yew dalam bukunya Hard Truth to Keep Singapore Going, Dr. Ismail Ibrahim (profismail.blogspot.com) berkata, bekas Perdana Menteri Singapura itu mempunyai persepsi yang salah tentang Islam sehinggakan beliau meminta umat Islam di negara beliau tidak terlalu berpegang kuat kepada Islam.

Katanya, persepsi Kuan Yew ialah Islam adalah agama yang ketat dan radikal, primitif, tidak mahu kemajuan, agama kolot yang tidak mahu kepada pembangunan dinamik, ilmu pengetahuan tinggi dan agama yang tidak membangunkan tamadun.

"Persepsi yang salah ini mendorong beliau mengeluarkan kenyataan tersebut kerana beliau benar-benar yakin dengan persepsi itu atau ada tujuan lain yang hanya beliau sahaja yang ketahui.

"Persepsi seperti inilah yang harus dihapuskan dari pemikiran umum supaya persepsi palsu dan bohong ini tidak menjadi tanggapan umum secara mutlak," katanya.

Bagi penulis blog Mummy Rokiah (mummyrokiah.blogspot.com) yang menyentuh tentang Melayu Singapura berkata, perbandingan hakiki rakyat Singapura dan Malaysia harus dilihat dari sudut isinya dan bukan kulitnya.

"Singapura mungkin hebat dari segi kulitnya tetapi isi-isi jiwa rakyatnya kosong dan lompong. Hidup mereka di dalam pulau yang sempit itu penuh dengan undang-undang, peraturan, denda dan saman.

"Kotak pemikiran kita dan mereka pun berbeza. Kotak pemikiran mereka memikirkan pelabuhan, pasir dan ruang udara, manakala kotak pemikiran kita memikirkan pembangunan yang seimbang, membina kekuatan keluarga dan moral, membangunkan kemudahan awam dan lain-lain," katanya.

Kata beliau, manusia yang hidup di kawasan pulau sentiasa takut dengan ancaman dari segenap sudut sekeliling laut dan udara sehinggakan kocak air dikatakan lanun, manakala burung yang terbang dikatakan serangan bom.

"Yang menjadi masalahnya kepada Lee Kuan Yew, beliau tidak mahu melihat Islam yang sebenar dan sering menutup sebelah mata serta Islam di Singapura ditindas dengan cara terhormat.

"Kuan Yew sampai bila pun akan dibuai mimpi ngeri kerana diapit oleh Indonesia dan Malaysia negara yang banyak penduduk Islam," katanya.

Kelolaan LUKMAN ISMAIL
lukman@utusan.com.my

Nukilan hati hang nadim
Ingat Tuhan Melihat apa yang anda lakukan
Azizah kenapa kamu tidak membetulkan hala
tuju Anuar.....untuk kembali kepada ALLAH
Ingat Janji Anuar kepada bangsa dan Agama
Walaupun ketika itu secara Jujur atau pura
pura untuk meraih simpati atau sokongan
tak mengapa taubat dan jangan buat gila
gila menambah dosa.....Ya Allah Kembalilah
Anuar Kejalan yang kamu redhoi.....Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.