Pages

Subscribe:

19 Julai, 2011

[hang nadim]IKA LELAKI ITU ANWAR?HUKUM MELIWAT MENGIKUT TAFSIR AYAT AHKAM (HURAIAN HUKUM HAKAM DALAM AL QURAN ).

























































Firman Allah Yang bermaksud :

Sesungguhnya Al Quran ini memberi petunjuk ke jalan yang betul dan menyampaikan berita yang menggembirakan kepada orang-orang beriman yang mengerjakan amal-amal soleh , bahawa mereka beroleh pahala yang besar ( Surah Al Isra' ayat 9 )

Teman nukilkan permulaan tulisan ini dengan maksud firman di atas. Al maklumlah, puak-puak pas yahudi membenarkan kafir mempermainkan Islam. Teman seorang Islam sepatutnya yang layak membicarakan soal hukum hakam dan bukannya si kafir dari sekinchan, pantai remis dan sitiawan. Kafir dap laknatullah ini adalah golongan kafir yang wajib diperangi. Apa punya bodoh pas dan pkr boleh mengiakan puak-puak kafir dap laknatullah mempermainkan hadis dan quran. Sudahlah kafir, fasiq lagi. Lalu mereka mempergunakan ayat-ayat Allah hanya untuk memancing undi. Tunggulah kamu wahai pas dan pkr , Allah akan beri balasan yang setimpal kepada kamu. Kamu nak hubbun dunia, maka boleh perolehi dan kamu juga bakal merasai neraka Allah yang maha dahsyat. kamu pas menyusun pengkuliah kamu di setiap masjid untuk mengeji UMNO , lalu ketika sampai masa nanti pengkuliah kamu pula akan dikeji dan dihina Allah. Kamu mempermainkan nama Allah, dan sekarang kamu pula akan dimainkan Allah.

Setiap huraian yang teman bawakan merujuk kepada hadis dan al quran kitab junjungan teman dan seluruh umat Islam . Setiap ayat yang dibentang akan teman sertakan dengan sebab-sebab penuruan ayat ( Asbabul Nuzul).Tujuannya adalah untuk memudahkan kita menyampaikan dakwah ini kepada mereka yang dahagakan Islam. Lalu mereka yang dahagakan Islam telah diberi racun oleh ustaz-ustaz pas sehingga mereka yang baru mengenali Islam terpengaruh dengan dakyah-dakyah ustaz-ustaz pas yang bijak menggunakan ayat quran untuk kepentingan mereka.

Teman ingin membincangkan seketika soal liwat yang sedang melanda anwar ibrahim. Dalam Islam orang yang melakukan kesalahan zina dan liwat itu pula hendaklah memenuhi syarat-syarat berikut:
Baligh, yakni cukup umur mukallaf
Berakal
Secara pilihan dengan tidak dipaksa
Mengetahui pengharaman zina dan liwat
Tiada syubhah (seperti terkeliru atau tersilap kerana disangka isterinya)
Berzina atau berliwat dengan manusia
Melakukan perbuatan yang ditakrifkan sebagai zina atau liwat
Para ulama telah menyimpulkan daripadanya hukum-hukum yang berkaitan dengan iqrar melakukan kesalahan zina dan liwat.

Syarat-syarat iqrar
Orang yang membuat pengakuan itu hendaklah seorang yang baligh dan berakal. Tidak sah pengakuan orang gila, mabuk dan sebagainya, kerana sabda Rasulullah s.a.w. (Abu Daud: Kitab al-Hudud):
“Diangkat qalam daripada menulis amalan kanak-kanak sehingga dia baligh, daripada orang tidur sehingga dia terjaga, dan daripada orang gila sehingga dia sedar.”( dalam hal ini saiful bukhari seorang yang sedar , baligh dan tidak gila )
Pengakuan hendaklah dilakukan dengan pilihan sendiri, tanpa dipaksa, seperti dipukul, dibelasah, diberi bahan yang menghilangkan ingatan seperti dadah dan sebagainya. Maka tidak sah pengakuan orang yang dipaksa, kerana sabda Rasulullah s.a.w. (Ibn Majah: Kitab al-Talaq):
“Allah mengangkat (memaafkan) kesalahan umatku yang melakukan sesuatu kerana tersalah, terlupa dan dipaksa.”( saiful datang mengaku dengan kerelaan hatinya sendiri dan bukannya dipaksa atau menerima apa-apa bayaran daripada ikrarnya )
Iqrar (pengakuan) dilakukan secara lisan. Tidak diterima pengakuan dalam bentuk tulisan, pita rakaman dan sebagainya dalam perkara hudud.( sah saiful berikrar secara lisan samada di hadapan polis atau di dalam mahkamah)
Iqrar hendaklah dilakukan berulangkali dalam perkara zina dan liwat, iaitu sebanyak empat kali, dalam majlis yang berasingan, seperti yang dilakukan oleh Rasulullah s.a.w. terhadap Ma’iz bin Malik.( saiful dah mengaku berulang kali bahawa beliau diliwat anwar)
Iqrar itu dilakukan di hadapan hakim dan hakim pula menunjukkan sikap tidak senang dan berusahan supaya orang yang beriqrar itu tidak mengulangi iqrarnya, kerana bertaubat lebih baik daripada menyerah diri secara iqrar di hadapan pihak yang berkenaan, kerana inilah cara yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w. ( telah juga dilakukan oleh saiful )

HUKUMAN PERBUATAN MELIWAT

1. Imam Malik dan Imam Ahmad bersatu pendapat bahawa orang yang meliwat dan melakukan perbuatan meliwat hukumannya adalah bunuh sama ada dengan cara dipenggal lehernya , direjam dengan batu , dijatuhkan dari tempat yang tinggi, atau dirobohkan dinding atasnya . Pendapat ini disepakati oleh pakar sarjana Islam .

2. Imam Syafie juga meletakkan hukum orang yang meliwat hukumnya sama dengan hukuman berzina iaitu sebat bagi yang belum berkahwin dan direjam bagi yang telah berkahwin.

3. Imam hanafi pula berpandangan liwat adalah satu perbuatan yang durjana yang amat besar dosanya dan keji.Ia tidak sama dengan zina. Oleh itu hukumannya juga berbeza iaitu hukuman takzir sahaja.

(lihat Al Sabuni 42-44)

PESANAN BUAT DATO ESKAY, DATO RAHIM DAN DATO LAZIM

Firman Allah (al-Nur: 23-24) yang bermaksud: “Sesungguhnya orang-orang yang menuduh perempuan-perempuan (dan lelaki-lelaki) yang terpelihara kehormatannya, yang tidak terlintas memikirkan sebarang kejahatan, lagi yang beriman akan dilaknat (oleh Allah) di dunia dan di akhirat dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang besar. Pada hari lidah mereka dan tangan mereka serta kaki mereka menjadi saksi terhadap diri mereka sendiri, tentang segala yang mereka lakukan.”

( teman yakin dalam hal tayangan video seks anwar, ketiga-tiga mereka percaya akan balasan yang bakal mereka terima di hadapan Allah sekiranya mereka berbohong sebagaimana janji Allah di dalam maksud surah di atas.)

Masa untuk mengubah dan menelusuri kemenangan menentang dap laknatullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.